سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از حکمت [مرد مؤمن]، شناخت خویشتن است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :608
بازدید دیروز :280
کل بازدید :2095463
تعداد کل یاداشته ها : 1987
103/8/26
4:24 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

نفوذی بر اساس آموزه های وحیانی قرآن به چند گروه و دسته بخش می شوند. هم چنین اهداف متفاوت و متنوعی را برای نفوذ در نظر می گیرند که شامل تخریب، تغییر و تهدید و مانند آن است.

یکی از علل غایی و اهدافی که در فلسفه نفوذ بر اساس آیات قرآنی بیان شده ، نفوذ برای گریز است. به این معنا که کسی در چیزی یا فردی رخنه و نفوذ می کند تا گذرگاهی برای گریز و گریزگاهی برای فرار بیابد.

خداوند در قرآن می فرماید در قیامت برخی تلاش می کنند تا از صحرای محشر برای فرار از پاسخ گویی نسبت به اعمال خود، راه نفوذی بیابند و بگریزند. این گونه است که به همه اقطار و گوشه های آسمان و زمین نظر می کنند تا راهی از آن جا برای فرار از حکومت و ملک و فرمانروایی خداوند بیابند.

از نظر قرآن نفوذی طلبان تنها دو دسته از موجودات یعنی جن و انس هستند؛ زیرا اینان بر اساس آیات قرآنی از جمله آیه 50 سوره ذاریات موجودات دارای اراده و اختیاری هستند که تکلیف بر عهده آنان گذاشته شده و باید در چارچوب اختیار و اراده تکوینی ولی بر اساس وظایف و تکالیف الهی تشریعی عمل کنند. به سخن دیگر، خداوند انسان و جن را دارای اراده و اختیار تکوینی آفریده است ولی آنان را رها نکرده بلکه بر عهده آنان تکالیف و وظایفی در چارچوب دین اسلام گذاشته است که باید آن را انجام دهد و اگر بر خلاف این تکالیف عمل کنند باید در دنیا و آخرت پاسخ گو باشند.

البته از آن جایی که همه هستی تحت عرش الهی و حاکمیت و فرمانروایی اوست و خداوند ملک و شاه به عنوان مالک دنیا و دین عمل می کند ، کسی نمی تواند از محدود فرمانروایی و شاهی خداوند بیرون رود. از این روست که خداوند با زبانی طنز و تلخ می فرماید که اگر می توانید از حکومت الهی راه فراری بیابید و راه نفوذی برای فرار پیدا کنید که البته نمی توانید: یَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَن تَنفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانفُذُوا لَا تَنفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ؛ اى گروه جنّیان و انسیان، اگر مى‏توانید از کرانه‏هاى آسمانها و زمین به بیرون رخنه کنید، پس رخنه کنید. [ولى‏] جز با [به دست آوردن‏] تسلّطى رخنه نمى‏کنید.(الرحمن، ایه 33)

به نظر علامه طباطبایی در ذیل آیه، تقدم جن بر انس برای آن است که جنیان در راه نفوذ یافتن و نفوذ کردن سریع تر و تندتر از انسان حرکت می کنند و از همین روست که مقدم داشته شده است. اصولا جنیان در همین دنیا نیز برای کسب خبر و اطلاعات آسمان مثال و برزخ به آسمان های نزدیک صعود می کنند اما با شهاب ثاقب فراری داده می شوند؛ از همین رو، به سبب همین ظرافت و طبیعت گمان می رودکه اگر انسان نتواند راه نفوذ بیابد آنان می توانند ولی خداوند هر گونه امکان نفوذ را نفی می کند.


94/11/13::: 11:15 ص
نظر()