سفارش تبلیغ
صبا ویژن
فضیلتها چهارگونه اند : یکی از آنها حکمت است که قوام آن اندیشه است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :406
بازدید دیروز :317
کل بازدید :2101132
تعداد کل یاداشته ها : 1987
103/9/9
4:22 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

خداوند در آیه 51 سوره شوری می فرماید: وَمَا کَانَ لِبَشَرٍ أَن یُکَلِّمَهُ اللَّهُ إِلَّا وَحْیًا أَوْ مِن وَرَاء حِجَابٍ أَوْ یُرْسِلَ رَسُولًا فَیُوحِیَ بِإِذْنِهِ مَا یَشَاء إِنَّهُ عَلِیٌّ حَکِیمٌ؛ و هیچ بشرى را نرسد که خدا با او سخن گوید جز [از راه‏] وحى یا از فراسوى حجابى، یا فرستاده‏اى بفرستد و به اذن او هر چه بخواهد وحى نماید. آرى، اوست بلندمرتبه سنجیده‏کار.

از این آیه به دست می آید که برای بشر جز این سه راه برای ارتباط با خداوند وجود ندارد؛ نه این که خداوند راهی دیگر ندارد؛ از همین رو، تاکید می کند که برای بشر نیست که با خداوند جز از این سه راه تکلم داشته باشد. این بدان معناست که انسان ظرفیتی دارد و نمی تواند بیش از ظرفیت خود چیزی را بردارد. این نقص در انسان است که جز این سه راه نمی تواند با خداوند سخن داشته باشد.

از میان سه راه، یک راه بی واسطه است که در آن حجابی چون درخت یا رسولی چون جبرئیل نیست و انسان در مرتبه و درجه ای است که بی واسطه از خداوند وحی دریافت می کند. البته در آن دو مورد که واسطه است، این واسطه همانند ابزار عمل می کند و این گونه نیست که خودش واسطه مستقلی باشد، بلکه مظهری است که خداوند در آن ظهور می کند. از این روست که واسطه دیده نمی شود و این درخت و یا جبرئیل نمی گوید: خدا می گوید بلکه خدا مستقیم از راه مظهر سخن می گوید.

از مواردی که خداوند بی واسطه وارد شده و تعلیم داده است؛ تعلیم حضرت آدم(ع) به اسمای الهی بوده است. از همین روست که همه فرشتگان حتی فرشتگان مقربی چون حضرت جبرئیل(ع) از آن خبری نیافت و همگی اظهار جهل کرده و خداوند به حضرت آدم(ع) فرمان می دهد تا درباره آن گزارشی به صورت خبر و انباء بدهد نه آن که تعلیمی چون تعلیم لدنی داشته باشد.(بقره، آیات 31 و 32)

این سه حالت ، همان طوری که در بیداری اتفاق می افتد در خواب و منام نیز این سه حالت ممکن اتفاق افتد و شخصی چون حضرت ابراهیم خلیل(ع) یا پیامبر(ص) در خواب بی واسطه یا با واسطه خدایش با او سخن گوید و وحی کند.


94/10/3::: 3:13 ع
نظر()