سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پسر آدم وصىّ خود در مال خویش باش ، و در آن چنان کن که خواهى پس از تو کنند . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :136
بازدید دیروز :442
کل بازدید :2099845
تعداد کل یاداشته ها : 1987
103/9/7
7:56 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

 

فلسفه یعنی جهان بینی و هستی شناسی. بنابراین، حقیقت فلسفه یعنی معرفت و شناخت جهان و این نمی تواند بیش از یک چیز باشد، زیرا ما بازای خارجی آن یک چیز است. پس سخن از فلسفه مضاف گفتن به یک معنا سخن بی معنا و بی مفهومی است.

انسان وقتی با مردم حرف می زند مانند فقیه ناچار است بگوید که آب دو قسم است: آب مطلق و آب مضاف چون آب میوه که این دومی نجس را پاک نمی کند و با آن وضو گرفته نمی شود، ولی حقیقت این است که آب جز یک قسم نیست و ما دو قسم آب نداریم.

وقتی هم درباره این مطلب می گوییم که خداوند یکتا و یگانه است، یعنی واقعا این گونه است واین مطلب نخست بر اساس برهان تمانع اثبات می شود؛ زیرا دو خدا نمی تواند باشد؛ زیرا هم فساد خواهد بود و هم فطور.(انبیاء، آیه 22) در حالی که نه فسادی است نه فطوری. اگر دو خدا باشد این دو دو مراد خواهند داشت و با هم درگیر خواهند شد و جهان به هم می ریزد. از آن جایی که نفس الامر و واقع یکی است دیگر دو واقع نداریم که یکی مال این خدا و آن دیگری مال آن خدا باشد. پس دو حق در هستی و دو نظام و دستگاه در هستی نیست.

البته برخی این برهان تمانع را به برهان توارد علتیین بر یک معلول بازگرداندند و آن را مستحیل دانسته اند که این مقبول نیست؛ زیرا برهان تمانع خود یک برهان کامل و بی نقصی است. امام حسین(ع) در دعای عرفه درباره برهان تمانع نیز می فرماید: لَوْ کانَ فیهِما الِهَةٌ اِلَّا اللَّهُ لَفَسَدَتا وَتَفَطَّرَتا»