سفارش تبلیغ
صبا ویژن
توکّل، دژ حکمت است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :529
بازدید دیروز :475
کل بازدید :2099141
تعداد کل یاداشته ها : 1987
103/9/5
9:16 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

از نظر قرآن، حق مطلق که در برابر ناحق است، خداوند است(حج، آیه 62)؛ یعنی خدا حقی است که نقیض آن ناحق است؛ این حق جزو صفات ذات الهی است.

افعال خدا نیز چون از چنین حقی نشأت می گیرد، حق است؛ اما فعل الهی دارای مراتبی است؛ در برخی از مراتب تنزلی فعل الهی، باطل که ناحق است، بروز می کند و انسان را فریب می دهد؛ در حالی هم چنان فعل الله، حق است.(بقره، آیه 147)

امیرمومنان امام علی(ع) به عنوان «حق ملخوق به» حقی است که در آن باطلی را ندارد؛ از این روست که حق با علی(ع) می گردد و دایر مدار علی(ع) است: عَلِیٌّ مَعَ الحَقِّ یَدُورُ مَعَهُ حَیثُ مَا دَار؛ علی در معیت قیومی حق است و حق هر جا علی می گردد، دورش می گردد.(بحارالانوار، ج 28، ص 368)

این بیانگر عصمت آن حضرت(ع) است؛ از این رو، فعل و قول و تقریرش حجت الهی است. البته برخی در سطح پایین تر از ایشان قرار می گیرند که با حق می گردند، نه این که آنان دایر مدار حق باشند؛ چنان که در درباره عماریاسر آمده است: عَمَّارُ مَعَ الحَقِّ وَ الحَقُّ مَعَ عَمَّار یَدُورُ مَعَ الحَقِّ حَیثُ مَا دَارَ؛ عمار با حق است و حق با عمار است، عمار هر جا که حق می گردد در آن جا می گردد.(بحارالانوار، ج 44، ص 35)