سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با خاموش بودن بسیار ، وقار پدیدار شود و با دادن داد دوستان فراوان گردند و با بخشش بزرگى قدر آشکار گردد و با فروتنى نعمت تمام و پایدار ، و با تحمل رنجها سرورى به دست آید و به عدالت کردن دشمن از پا در آید . و با بردبارى برابر بى خرد ، یاران بسیار یابد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :578
بازدید دیروز :568
کل بازدید :2038826
تعداد کل یاداشته ها : 1984
103/2/7
9:2 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

خداوند در قرآن می فرماید: سَلاَمٌ عَلَیْکُم بِمَا صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَى الدَّارِ؛ به آنان که وارد بهشت شدند می گویند: «درود بر شما به [پاداش‏] آنچه صبر کردید. راستى چه نیکوست فرجام آن سراى!»(رعد، آیه 24)

از این آیه و آیات دیگر به دست می آید که بهشت پاداش صبر است. حال این صبر در اطاعت یا صبر در مصیبت یا بر معصیت باشد فرقی نمی کند؛ زیرا در زندگی انسان هماره مشکلاتی است که بدون صبر و شکیبایی نمی توان دست یافت.

خداوند در آیات قرآنی از جمله در آیه 153 سوره بقره می فرماید در مشکلات زندگی با صبر و نماز از آن ها عبور کنید و از صبر استعانت بجویید: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ؛ اى کسانى که ایمان آورده‏اید، از شکیبایى و نماز یارى جویید زیرا خدا با شکیبایان است.

علامه طبرسی در مجمع البیان در ذیل آیه 24 سوره رعد می فرماید: روشن است که در آیه شریفه «یقولون» به خاطر دلالت کلام حذف شده، و منظور از «سلام» نیز، نه، سلام گفتن تنها بر آنان است، بلکه منظور این است که سلامت و کرامت و نیک‏بختى و پاداش پرشکوه خدا بى هیچ رنج و ناراحتى و زیان، هماره بر شما باد. و بدین سان فرشتگان به آنان مى‏گویند: خدا به شما به خاطر پایدارى و شکیبایى تحسین‏برانگیزتان، در برابر مشکلات و رنج‏هاى دنیا و در راه فرمانبردارى از او، و پایدارى در برابر وسوسه نفس و شیطان و شیطان‏صفتان، پاداشى پرشکوه ارزانى داشته و شما را از ترس و گرفتارى‏هاى سراى آخرت و روز رستاخیز آسوده و در امان داشته است.

پس انسان به جایی آن که دنبال عاجله و مادیات زودگذر دنیا باشد باید صبور باشد و با تحمل مشکلات و مشقات با استقامت و پایداری کشت برای آخرت کند تا در آخرت با افزایش فضل الهی این کشت را درو کند.



94/8/14::: 6:59 ع
نظر()