سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه حکیمی برای رهنمایی نیافت، هلاگ گشت . [امام زین العابدین علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :78
بازدید دیروز :293
کل بازدید :2044221
تعداد کل یاداشته ها : 1984
103/2/20
3:45 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

هر روز با کسانی مواجه می شویم که مدعی هستند کسی را دیده  یا از کسی شنیده اند با آدم غیب دانی مواجه شده و آن غیب دان گفته است: طالع شما باز یا بسته شده است؛ و یا می گویند: در آینده بدبخت یا خوشبختی می شوی؛ و یا می گویند: کسی بخت شما را بسته است؟ شما طلسم شده اید. حالا اگر می خواهی از این بدبختی و طلسم و مانند آن رها شوی باید فلان کار را انجام دهی که شامل ادعیه عجیب و غریب، ترکیبات و معجون های شگفت از پوست موش و گوش خر گرفته تا موی آهو و خوک سیاه و خر ماده بچه زا و تا شربت دعاخوانده و آب از چشمه فلان.

البته این غیب دانان پولی نمی خواهند ولی اگر بخواهید بخت شما باز شود بهتر است که مبلغی را در اختیارشان قرار دهید تا برای شما قربانی کند؛ برخی هم انگشتری را می گیرند و جلوی شما در پارچه بسته و وردی می خوانند و انگشتری غیب می شود. بروید دهه روزی بمانید تا در یک پارچه سبز این انگشتری به طریقی به دست شما برسد به شرط آن که این راز را بر کسی نگفته باشی. این رازهای مگو باید دفن شود تا حاجت بر آورده شود. حال بروید تا زیر پایتان علف سبز شود که ممکن است علف سبز شود ولی انگشتری در پارچه سبز هرگز به دستان نرسد.

باید گفت : برخی هم از حقایق و واقعیت هایی خبر دهند که واقعا شخص با آن در گذشته رو به رو بوده است. برخی هم می روند در مستراح و می آیند و اخباری می دهند که جز از اخبار شیاطین جنی نمی تواند باشد.
حالا پرسش بیش تر مردم این است که واقعا اینان غیب می دانند؟ آیا موکل جنی دارند؟ آیا از آینده خبر دارند؟ اگر به تعهدات ایشان عمل شود خوب است یا نه؟
در آیات قرآنی بیان شده که تنها خداوند علم غیب می داند و دیگران اگر غیب می دانند در این امر مستقل نیستند، بلکه این علم تنها برای کسانی است که خداوند به آنان یاد می دهد؛ چون اینان پیامبری و امامی و فرشته ای هستند که ماموریتی دارند.(اعراف، آیه 188، جن ، آیات 26 و 27 ؛ دخان، آیات 1 تا 4 و آیات دیگر) پس دانش و دانایی آنان نسبت به علم غیب نیز محدود به دایره ماموریت آنان است.
خداوند از زبان پیامبر(ص) نقل می کند که اگر غیب می دانستم خیر را برای خود بیش تر می کردم ؛ اما چون غیب ایشان استقلالی نیست خداوند چیزی از غیب در اختیار ایشان می گذارد که مناسب ماموریت است نه آن چیزی که دل پیامبر(ص) می خواهد. خداوند می فرماید: قُل لاَّ أَمْلِکُ لِنَفْسِی نَفْعًا وَلاَ ضَرًّا إِلاَّ مَا شَاء اللّهُ وَلَوْ کُنتُ أَعْلَمُ الْغَیْبَ لاَسْتَکْثَرْتُ مِنَ الْخَیْرِ وَمَا مَسَّنِیَ السُّوءُ إِنْ أَنَاْ إِلاَّ نَذِیرٌ وَبَشِیرٌ لِّقَوْمٍ یُؤْمِنُونَ ؛ بگو : من مالک سود و زیان خود نیستم ، مگر آنچه خدا بخواهد و اگر، علم غیب می دانستم بر خیر خود بسی می افزودم و هیچ شری به من نمی رسید من کسی جز بیم دهنده و مژده دهنده ای برای مؤمنان نیستم.(اعراف، آیه 188)

پس حتی پیامبرش نیز غیب استقلالی ندارد تا برای خودش کارهایی انجام دهد که مفید و خیر باشد یا شر و بدی را از خودش دفع کند؛ چه رسد دیگران. این علم غیب دانها اگر می توانستند وضع مالی خودشان را خوب می کردند و مشکلات اخلاقی و خانوادگی و مصیبت ها را از خود دور می نمودند. پس چرا هماره در بدبختی و فلاکت روزگار می گذارنند و یا نیازهای مالی به دیگری دارند؟
البته قرآن بیان می کند که برخی از جنیان اسراری را می دزدند که مربوط به همان روز یا یک دو روز آینده است(صافات، آیات 6 تا 8؛ جن، آیات 6 تا 9) نه آینده دور و نه این که بگویند بدبخت یا خوشبخت می شوید. پس نباید به این سخنان مدعیان گوش فرا داد و بر اساس بگوید طالع ما این یا آن است.


95/1/27::: 9:36 ص
نظر()