سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، پرده ای جلوگیر از آفت هاست . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :30
بازدید دیروز :340
کل بازدید :2041005
تعداد کل یاداشته ها : 1984
103/2/13
1:19 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

اسلام واقعی که آدم(ع) تا خاتم(ص) بدان دعوت کرده اند، دارای کدام خصیصه است: رحمانی یا غضبانی؟ برخی می خواهند بگویند که اسلام دین خشونت و غضب و کشتار و جهاد و خونریزی است؛ برخی نیز می گویند اسلام دین رحمت است. هر کدام از این ها به گروهی و طایفه ای از آیات تمسک می جویند و آن را دلیل بر سخن خود قرار می دهند.

برخی با تمسک به این که خداوند پیامبر(ص) را رحمت برای جهانیان قرار داده (انبیاء، آیه 107) از اسلام رحمانی سخن می گویند.

اما حقیقت این است که اسلام از آدم(ع) تا خاتم(ص) اسلام متعادل است که میان رحمت و غضب و نرمی و غلظت جمع کرده است. آیات بسیاری بر این نکته تاکید دارد. از جمله مهم ترین آیه می توان به آیه 29 سوره فتح اشاره کرد که می فرماید: مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاء بَیْنَهُمْ؛ محمد پیامبر خدا ، و کسانی که با او هستند بر کافران سختگیرند و با، یکدیگر مهربان.

اسلام سنت ها و قوانینی دارد که هرگز تغییر نمی کند و در همه شرایع و مناهج ثابت است. این سنت ها هرگز تغییر نمی کند و بدل برای آن آورده نمی شود و گاه به گاهی ندارد؛ یعنی نه تبدیلی است نه تحویلی تا حالی به حالی باشد.(فاطر، آیه 43)

بر اساس آموزه های قرآنی، اسلام دین خدا است(آل عمران، آیه 19) و هر کسی غیر از آن بپذیرد از او پذیرفته نمی شود.(آل عمران، آیه 85) از این روست که همه پیامبران به اسلام دعوت می کردند و مسلمان بودند.

اسلام در قالب شرایع و منهاج ارایه شده است(شوری، آیه 13؛ مائده، آیه 48) تا به مقتضیات زمان و مکان توجه داده شود. آخرین شریعت همان است که پیامبر(ص) آورده (جاثیه ، آیه 18) تا در قالب اسلام کامل با امامت و ولایت ساختار و محتوا و مفادش تا قیامت حفظ شود.(مائده، آیه 3)

این دین اسلام و شریعت پیامبر اکرم(ص) همه ابعاد زندگی را بیان کرده است(نحل، آیه 89). بنابراین، هر گونه نظریه درباره نیاز به تغییر و تبدیل و تحویل و کمبود و نقص و مانند آن ها باطل بوده و معتقد به آن کافر است.

با توجه به آموزه های قرآنی می توان گفت همان اندازه که دعوت به اسلام خشونت آمیز از نوع داعشی و طالبانی و بوکوحرامی و دیگر تکفیری ها باطل و مخالف آموزه های صریح قرآن و سنت و سیره معتبر پیامبر(ص) است؛ هم چنین دعوت به اسلام رحمانی بدون سنت هایی چون جهاد علیه ظلم و استکبار(نساء، آیه 75)، باطل و مخالف کتاب و سنت است.

به سخن دیگر، خروج از دایره وسط و میانه و اعتدال و عدالت، و افراط و تفریط از مصادیق اسلام شیطانی و اسلام آمریکایی است. بر همین اساس اسلام رحمانی مخالفان جهاد و غلیظ نسبت به کفار و منافقان و فتنه گران چیزی جز اسلام آمریکایی نیست.


94/4/22::: 8:23 ص
نظر()