سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انصاف، اختلاف را می زُداید و الفتْ پدید می آورد. [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :283
بازدید دیروز :568
کل بازدید :2038531
تعداد کل یاداشته ها : 1984
103/2/7
9:44 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

اموری چون قیامت و حساب رسی قیامت و معاد و آتش دوزخ چنان مهم است که خداوند چنان به ما هشدار می دهد که گاه مو بر بدن سیخ می شود و برخی که دارای دل های نرم و لطیف و سلیمی هستند از شنیدن آن مدهوش می شوند یا جان به جان آفرین تسلیم می کنند.

امام صادق(ع) فرمودند: روزی سلمان در کوفه از بازار آهنگران می گذشت، دید جوانی غش کرده و مردم دور او جمع شده اند. وقتی سلمان را دیدند، گفتند: این جوان غش کرده، اگر بر او دعایی بخوانی إنشاءالله بلند می شود.

سلمان به بالین او آمد. آن جوان چشمش را باز کرد و به سلمان نگاه کرد و گفت: ای أباعبدلله! این مردم که می گویند من مریض و غشی هستم، اینطور نیست، بلکه هنگامی که گذرم به این بازار افتاد و دیدم که چگونه با چکش های آهنین بر روی آهن های گداخته می زنند، به یاد این آیه افتادم: وَ لَهُم مقامعُ مِن حدید؛ نگهبانان جهنم با گرزهای آهنین اهل جهنم را می زنند ( حج، آیه 21) و دیگر نفهمیدم و افتادم.

حضرت سلمان فهیمد این جوان با معرفت است با او دوست شد. پس از مدتی آن جوان مریض شد و به حال احتضار افتاد. سلمان نزد او آمد و بالای سرش نشست و گفت: ای ملک الموت! با برادرم مدارا کن. حضرت عزرائیل(ع) فرمود: ای أباعبدلله! من با هر مؤمنی دوست هستم و با او مدارا می کنم.

خداوند در آیاتی چون آیات نخست حاقه، می فرماید: الْحَاقَّةُ مَا الْحَاقَّةُ ؛ دوزخ که حق حق است و تو از آن چه می دانی؟!

این تعبیر بسیار هشدارباشی است که خداوند سر می دهد. در اصطلاح از آن به اغرا یاد می شود. وقتی شما با کودکان عزیزتان در کنار دریا هستید به آن ها هشدار می دهید و می گویید: دریا دریا! یعنی مواظب دریا باشید! به دریا نزدیک نشوید! خودتان را از دریا دور نگه دارید! موج نیاید شما را ببرد!

هم چنین خداوند به ما هشدار می دهد که در کناره دوزخ هستیم و به تعبیر قرآن« عَلَىَ شَفَا حُفْرَةٍ مِّنَ النَّارِ ؛ بر لبه پرتگاهی از آتش (آل عمران، آیه 103) قرار گرفته ایم. از این روست که می گوید: «إحذر! إحذر!» یا «بَعّد نفسک» یعنی مواظب باش و دور باش!


94/4/16::: 5:33 ع
نظر()