سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برترین صدقه آن است که فرد مسلمان دانشی را فراگیرد، سپس آن را به برادر مسلمانش بیاموزد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :174
بازدید دیروز :366
کل بازدید :2031655
تعداد کل یاداشته ها : 1984
103/1/10
11:9 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

با نگاهی به هستی شناسی و انسان شناسی قرآنی می توان درباره لزوم ساخت برخی از دستگاه هایی که اطلاعاتی از گذشته و آینده در اختیار انسان در زمان حال می گذارد سخن گفت. به این معنا که می توان از طریق ساخت دستگاه هایی به همان اطلاعاتی دست یافت که جنیان برای پیشگویی آینده بدان دست می یابند. اگر در گذشته تنها با طریق علم شهودی چنین چیزی شدنی بوده می توان آن را حتی از طریق علم حسی نیز با ساخت دستگاه هایی به دست آورد. نویسنده در این مطلب درباره امکان ساخت و بهره برداری از این دستگاه سخن به میان آورده است. با هم این مطلب را از نظر می گذرانیم.

هستی شناسی و انسان شناسی قرآنی

نگاهی دوباره به هستی شناسی قرآنی به ما این امکان را می دهد تا تصویری روشن تر از جهانی که در آن زندگی می کنیم به دست آوریم. از نظر قرآن ما سوی الله که همه بازتابی از انوار اسم اعظم الله هستند(نور، آیه 35) دارای عوالم بسیاری است که دست کم در دو شکل اصلی ظهور یافته است که از آن به عالم امر و خلق یاد می شود.(اعراف، آیه 54)

از جمله موجودات عالم امر الهی می توان به روح اشاره کرد که خداوند در آیه 85 سوره اسراء به صراحت از آن یاد کرده است. خداوند هر چیزی را که در عالم ماده و خلق ایجاد می کند در یک فرآیندی تحقق می بخشد. از این رو لازم است که مسیری را بپیماید که از امر به خلق و سپس از خلق به امر باز می گردد و این همان دایره هستی از خدا به خداست و بلکه از او به اوست.(بقره، آیه 156)

دو عالم اصلی امری و خلقی خود دارای عوالم هستی هفت گانه ای است که که در آیات قرآنی از آن سخن به میان آمده است. خداوند از هفت آسمان امری سخن به میان آورده که دارای هفت زمین خلقی نیز است.(طلاق ، آیه 12) از نظر قرآن در میان هر آسمان امری با آسمان دیگر برزخی است؛ چنان که در میان عوالم خلقی نیز این گونه برزخ هایی وجود دارد. البته ما تنها از برزخ اصلی میان دو عالم امری و خلقی به عنوان عالم مثال منفصل سخن می گوییم و با آن به سبب برخی از آیات صریح بیش تر آشنا هستیم. اما همان گونه که در میان دو عالم امری و خلقی، یک برزخ اصلی است در میان هر یک از این عوالم نیز یک عالم برزخی است.

خداوند درباره آسمان اخیر امری که متصل به ماست به عنوان آسمان دنیا یاد کرده که پوشیده از ستارگان است.(ملک، آیه 5) پس آسمانی که ما با آن به عنوان یک موجودی خلقی با آن آشنا هستیم همین آسمان دنیاست که با ستارگان آراسته شده است. در این آسمان دنیا اوامر امری به امور خلقی در می آیند و سپس با تبدیل مثلا از انرژی به ماده در می آیند. ما این ماده های خلقی را که برخی از آن ها به چشم می آیند می شناسیم و برخی دیگر را با دستگاه یافته ایم و برخی که از آن به ذرات بنیادی یاد می شود هنوز نتوانسته ایم با دستگاه به دست آوریم.

در میان موجودات خلقی موجودی با هوش و اراده به نام جن وجود دارد که می توانند به سبب نوع عنصر خلقی که همان انرژی و آتش است به آسمان دنیا بالا رفته و هنگام تبدیل امر الهی به خلقی از آن آگاه شوند. فرآیندی که یک امر به خلق تبدیل می شود بسته به نوع خلق آن نیز هفت مرحله اصلی و اساسی دارد. جنیان می توانند به سبب همان نوع حالت برزخی که دارند و شباهت آنان به عالم امری بیش از دیگر موجودات مادی است، به عالم امری هنگام تبدیل شدن نزدیک شوند و از آن اطلاعاتی را کسب کرده و به سرقت برند. از این روست که خداوند آسمان را با ستارگان و نیز شهاب ثاقب آراسته تا هنگام سرقت اطلاعات از امری به خلقی نگذارد این موجودات انرژی سان و برزخی سود برند(ملک، آیه 5) و موجودات دیگر را اذیت و آزار کرده یا بر آنان تسلط یابند؛ زیرا قدرت دیدن آنان بسیار و دیده نشدن آنان نیز به سبب همان لطافت انرژی و نزدیکی به عالم امر هم چون فرشتگان عالم امری بسیار زیاد است.(اعراف، آیه 27)

پس عوالم اصلی دو عالم امری و خلقی است و در این میان یک عالم دیگر اصلی به عنوان عالم برزخی است که میان دو عالم اصلی حایل است که از جهاتی همانند عالم خلقی و از جهاتی همانند عالم امری است. سرقت اطلاعاتی هنگام پایین آمدن اتفاق می افتد نه هنگام بالا رفتن  و جنیان چنان که در آیات سوره جن و دیگر آیات بیان شده از آن ها استفاده می کنند ولی چون همواره خداوند و فرشتگان در کمین آنان در آسمان دنیا هستند نمی توانند همه گونه اطلاعات را در هنگام تبدیل به دست آورند و رانده می شوند پس برخی اطلاعات ناقص و نادرست را نیز در اختیار دارند که پیش گویی های آنان را دچار خلل می کند.

از آیات قرآنی به دست می آید که هر چیز خلقی نیز در یک دایره چنان که از امر به خلق آمده از خلق به امر تبدیل می شود که شاید شبیه همین تبدیل انرژی به ماده  و ماده به انرژی باشد. پس امر خلقی نیز باید به امر آسمانی تبدیل شود تا بالا رود. از این روست که در آیات قرآنی از تبدیل خلق به امر و انتقال آن به بالا سخن به میان آمده است و در باره اعمال خلقی انسان فرشتگانی این انتقال را انجام می دهند.(فاطر، آیه 10)

این نزول و عروج در آیات قرآنی بارها بیان شده است. از جمله در آیات 5 سوره سجده  و 2 سوره سباء و و آیه 4 سوره حدید آمده است که همواره امر به خلق و خلق به امر تبدیل می شود و این انتقال در حدود هزار سال از سال های زمینی طول می کشد.

امکان ساخت دستگاه شکار اطلاعات امری و خلقی

از آن جایی که هر تبدیل هر امر به خلق و خلق به امر در یک فرآیندی اتفاق می افتد که از نظر زمانی دست کم هزار سال طول می کشد می توان گفت که اگر فقط آیه 5 سوره سجده به انتقال و تبدیل خلق به امر در طول هزار سال اشاره دارد پس باید کل این زمان را دو هزار برآورد کرد. اگر نزول و عروج به مقدار هزار سال باشد، پس فرصتی که در اختیار انسان است 500سال برای نزول و همین اندازه برای عروج است.

اگر بتوانیم دستگاهی بسازیم که هنگام تبدیل امر به خلق در آسمان هفتم و دنیا را ردگیری کند می توانیم آینده را بنگریم و پیش بینی کنیم و هم چنین گذشته را که اتفاق افتاده ظاهر کرده و آن را ببینیم.

همان گونه که انسان توانسته است با قدرت اسماء و علم الهی که در اختیار دارد بسیاری از چیزها را بسازد و امور نهان را آشکار سازد، می تواند امور خلقی که در هفت عالم خلقی است به سادگی بنگرد. به نظر می رسد که انسان در حال حاضر توانسته است که برخی از عوالم خلقی را با اختراع دستگاه هایی ببیند و برخی از امور جنی و نهان را دریابد. البته اگر تلاش کند می تواند دستگاهی بسازد که موجودات لطیف تر خلقی از جمله جنیان از آتش و انرژی را همانند میکروب های جنی که خود عالمی هستند ببیند.

اگر جنیان با استفاده از توانایی ذاتی خود می توانند به عالم امری و آسمان دنیا نزدیک شده و هنگام تبدیل و انتقال امر به خلق از آن آگاه شوند انسان که اشرف مخلوقات و دانا و تواناترین همه موجودات الهی است بهتر می تواند به این مهم دست یابد.

از آیات قرآنی به دست آمده که امور خلقی که خلق ظاهر و مشهود حسی است پس از تحقق دوباره در شکل دیگر باقی است. به این معنا که آن ها می بایست همه حالات خلقی را بگذرند و بگذرانند تا به حالات امری در آیند. پس هنگام تبدیل امور حسی به غیر حسی می توان آن ها را شکار کرد. هم چنین تا زمانی که در قالب ماده خلقی است می توان با دستگاه مادی خلقی پیشرفته آن را شکار کرد.

اگر پیامبران با عبور از عوالم هستی مادی و امری توانستند از گذشته و آینده به اذن الهی آگاه شوند و از تاریخ گذشتگان چنان بگویند که می دیدند و یا از اخبار آیندگان بگویند که هنوز به شکل خلقی در نیامده است می توان دست کم دستگاهی ساخت تا در تبدیل نزولی و عروجی هر چیزی در عوالم خلقی آگاه شد و از آن چه که در ساعت یا روز دیگر اتفاق می افتد آگاه شد و یا آن چه چند روز پیش اتفاق افتاده را باز بینی کرد و بر اساس آن قضاوت و داوری کرد.

این که برخی از اصحاب پیامبر(ص) آینده را می دیدند و در بهشت و دوزخ بودن افراد آگاه بودند، امری سخت نیست، زیرا آنان خود را لطیف کرده و به عوالم آسمانی در آمده بودند که عالم امری بود. امیرمومنان علی(ع) از آینده خبر می داد که می دید و می گفت که پرده ها از جلوی چشمان او کنار رفته است و هیچ چیزی از هستی بر او در دو عالم خلق و امر از صعود و نزول پوشیده نیست: لوکشف الغطاء لما ازددت یقینا.

ما دست کم می توانیم با ساخت دستگاهی عوالم خلقی را بنگریم واطلاعاتی که نازل می شوند و یا عروج می کنند با این دستگاه ظاهرسازی کنیم و به شهود در آوریم. چنین چیزی از نظر آموزه های قرآنی شدنی است وظاهرا در دوره آخر الزمان چنین اتفاقی می افتد و قضاوت ها نیز بر اساس مدارکی است که این دستگاه از صحنه جرم ارایه می دهند.



91/12/26::: 5:20 ص
نظر()