سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسی دانشمند که نادانی اش او را کشته و دانشی که به همراه داشته، وی را سودی نبخشیده است . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :297
بازدید دیروز :366
کل بازدید :2031778
تعداد کل یاداشته ها : 1984
103/1/10
5:6 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

نیت حالی همان نیتی است که انسان هنگام کاری آن را در نظر می گیرد و انجام می دهد. نیت این که نماز ظهر یا عصر بخواند متفاوت است؛ چنان که نماز مستحب یا واجب باشد، فرق می کند. این نیت حالی، یک امر حادث است که قبل نبود و بعد نیز از میان می رود و جا به جا می شود و تغییر می یابد؛

اما یک نیت دیگری است که از آن به نیت ملکه ای یاد می شود؛ این که انسان قصد می کند تا آخر عمر در خدمت اسلام و صراط مستقیم باشد، یا در خدمت کفر و کفران قرار گیرد. این نیت چون ملکه و صفت ذاتی او می شود، دیگر احوالات ندارد که در حالات گوناگون تغییر کند. بر اساس این نیت ملکه ای است که انسان ها را پاداش یا مجازات می کنند و کیفر می دهند. بر اساس همین نیت ملکه که فصل مقوم ذات او شده، انسان ها را محاکمه می کنند؛ یعنی با آن که فقط چند سالی در دنیا زندگی کرده و کفر یا ایمان ورزیده ، خدا او را برای ابد به بهشت یا دوزخ می برد؛ زیرا این ملکه و مقوم ذات او شده و اگر شخص تا ابد در دنیا زندگی می کرد، همین روحیه و رویه او بود.

در آیات قرآنی، از این امر به «شاکله» یاد شده است(اسراء، آیه 84)؛ یعنی نیت ملکه و مقومی که هرگز تغییر نمی کند. این انسان از زمانی که «کدح» خویش را شروع کرده خواسته است تا به لقاء الله خویش برسد که تجلی اسمای اکرامی است یا جلالی. بنابراین، یا با خدای رحیم می رسد که بهشت نشان آن است یا به خدای جلالی می رسد که دوزخ نشان آن است.(انشقاق، آیه 6)

خدا به صراحت درباره علت مجازات ابدی کافران گناهکار می فرماید: وَلَوْ رُدُّوا لَعَادُوا لِمَا نُهُوا عَنْهُ؛ اگر بازگردانده شوند، هر آینه به همان چیزی باز می گردند که از آن نهی شده اند.(انعام، آیه 28)