سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به صاحب دانش بگو عصایی از آهن و کفشی آهنین برگیرد و دانش را بجوید، تا آنکه عصا بشکند و کفشها پاره گردد . [داود علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :35
بازدید دیروز :142
کل بازدید :2029611
تعداد کل یاداشته ها : 1984
102/12/29
8:59 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

از نظر قرآن، عالم آخرت چنان با عالم دنیا متفاوت است که وقتی انسان در آن عالم وارد می شود، هماره با شگفتی ها مواجه می شود.

خدا در قرآن می فرماید که نظام آخرت جایگزین نظام دنیوی می شود: یَوْمَ تُبَدَّلُ الْأَرْضُ غَیْرَ الْأَرْضِ وَالسَّمَاوَاتُ وَبَرَزُوا لِلَّهِ الْوَاحِدِ الْقَهَّارِ ؛ روزى که زمین به غیر این زمین و آسمانها به غیر این آسمانها مبدل گردد و مردم در برابر خداى یگانه قهار ظاهر شوند. (ابراهیم، آیه 48)

با این همه این گونه نیست که هیچ گونه مشابهتی میان دنیا و آخرت نباشد؛ اما به نظر می رسد که تمایزات آخرت نسبت به مشابهات آن بیش تر است.

هم چنین از نظر قرآن، هر چند که نوعی مشابهت میان دنیا و آخرت است(بقره، آیه 25)، ولی تمایزات چنان است که انسان را تعجب و شگفتی می اندازد.

خدا درباره بهشت می فرماید: فَلَا تَعْلَمُ نَفْسٌ مَا أُخْفِیَ لَهُمْ مِنْ قُرَّةِ أَعْیُنٍ جَزَاءً بِمَا کَانُوا یَعْمَلُونَ؛ هیچ کس نمى‏ داند، چه چیز از آنچه روشنى‏ بخش دیدگان است، به پاداش آنچه انجام مى‏ دادند براى آنان پنهان کرده‏ ام. (سجده، آیه 17)

قره اعین، همان آب خنکی است که به سبب دیدن چیزی شادیآور از چشمان بیرون می آید و موجب روشنایی چشم می شود. در حقیقت لازمه خروج آب خنک چشم، روشنایی چشم است، نه این که دیدن چیزی، چشم روشنی باشد، بلکه وقتی انسان چیزی شادی آوری را می بیند اشک شوق از چشمانش خارج می شود که خنک است و موجب روشنایی دیدگان می شود.

در احادیث قدسی آمده است که خدا می فرماید: یقول اللهُ تعالى : أعددتُ لعبادی الصالحینَ ما لا عینٌ رأت ولا أذنٌ سمعت ولا خطرَ على قلبِ بشرٍ؛ برای بندگان صالح خودم چیزهایی را آماده کرده ام که نه چشمی دیده و نه گوشی شنیده و نه بر قلب بشری خطور کرده است.(بحارالانوار، ج 8، ص 92 و 548؛ کنزالاعمال، ج 15، ص 778، حدیث 43069؛ صحیح بخاری، حدیث شماره 4779؛ صحیح مسلم، شماره 2824)

البته دوزخیان نیز با چیزهای شگفت انگیزی مواجه می شوند که موجب کوری چشم آنان می شود، چون غصه و غم آنان را زیاد کرده و اشک شوری از چشمان خارج می شود که موجب کوری است. از نظر قرآن، همان طوری که اهل بهشت با چیزهای ندیده ای مواجه می شوند که چشم روشنی آنان است، دوزخیان نیز با انواع عذاب های ناشناخته ای مواجه می شوند که آنان را شگفتناک می سازد؛ از همین رو در قرآن از چنین عذاب های به عنوان عذاب «نکر» و ناشناخته تعبیر کرده است: فَیُعَذِّبُهُ عَذَابًا نُکْرًا.(کهف، آیه 87)