سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کشت در دشت هموار می روید و نه درسنگلاخ ؛ همین گونه حکمت در دل فروتن آباد و بارور می شود، نه در دل متکبّر سرکش . [امام کاظم علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :173
بازدید دیروز :283
کل بازدید :2031288
تعداد کل یاداشته ها : 1984
103/1/9
1:20 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

برداشتن آب از چاه نیازمند دلو است؛ زیرا امکان دسترسی به آب بدون دلو نیست؛ این رویه طبیعی در زندگی اجتماعی است.

اما برخی از مردم «دلو»های دیگری دارند که همانند اصحاب زر و زور و تزویر برای برداشتن حقوق مردم به کار می برند. برخی از صاحبان قدرت و ثروت و دیانت ممکن است ، از امکانات و جایگاه های اجتماعی خویش برای سوء استفاده از چنین «دلو»هایی استفاده کنند و افزون بر «توبره» از «آخور» بیت المال استفاده می کنند.

در خبرها آمده است که دادستانی تهران «دلو» دیگران شده است. احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیرامون روند بررسی پرونده یکی از نمایندگان مجلس نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشت که آقای محمد عزیزی، نماینده ابهر در مجلس متهم به سوءاستفاده مالی، با دستور دادستانی تهران، قرار وثیقه 5 میلیاردی تبدیل به «قول شرف» می شود و دادستان تهران در اوین برای راضی‌کردن متهم می رود. آیا دادستان محترم یک نمونه از چنین اقدامی برای یک متهم مستضعف از گذشته خویش می‌تواند ارائه کند؟

خدا در قرآن به مردم و مسئولان در نظام اسلامی ولایی هشدار می دهد و می فرماید: وَلَا تَأْکُلُوا أَمْوَالَکُمْ بَیْنَکُمْ بِالْبَاطِلِ وَتُدْلُوا بِهَا إِلَى الْحُکَّامِ لِتَأْکُلُوا فَرِیقًا مِنْ أَمْوَالِ النَّاسِ بِالْإِثْمِ وَأَنْتُمْ تَعْلَمُونَ ؛ و اموالتان را میان خودتان به ناروا مخورید و به عنوان رشوه قسمتى از آن را به قضات مدهید تا بخشى از اموال مردم را به گناه بخورید، در حالى که خودتان هم خوب می دانید (بقره، آیه 188)

در فرهنگ عربی، دلو همین ابزار کشیدن آب از چاه است، و وقتی به شکل فعل به می رود به معنای مشارکت است: أَدْلَى بدَلْوه فی الموضوع : ساهَمَ برأیه ، شارک فی الأمر.

به نظر می رسد که دادستانی و دادسرای تهران دوباره دلو را در اختیار خاوری ها گذاشته است تا راه فرار قانونی برای چنین افرادی باز شود. البته آن چه بیان شده طبق اظهار نظر آقای توکلی است که ان شاء الله واقعیت نداشته باشد، ولی اگر داشته باشد، باید ترسید که همان بلایی که بر بنی اسرائیل برای تقدیم ثروتمندان و قدرتمندان بر توده های مردم نازل شده بود، بر سر مردم ایران نازل شود؛ زیرا در روایت است که «طابق النعل بالنعل» همان وقایع به حکم سنت الهی تکرار می شود.

اصل نامه آقای توکلی را این جا بخوانید:

https://www.mashreghnews.ir/news/974573 /تبدیل-قرار-وثیقه-5-میلیاردی-یک-نماینده-مجلس-به-قول-شرف-حضور