سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس که در آسمان و زمین است، حتی ماهیان دریا، برای جویای دانش آمرزش می طلبند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :316
بازدید دیروز :283
کل بازدید :2031431
تعداد کل یاداشته ها : 1984
103/1/9
9:11 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

زمین به سبب کروی بودن، در هر شبانه روز یک بار به دور محور خودش و در طول یک سال به دور خورشید می گردد. پس زمین در مدت 24 ساعت یک بار به دور خود می‌چرخد. جغرافیای دان ها کل زمین را به 360 درجه طول جغرافیایی تقسیم کرده اند. هر درجه جغرافیایی برابر با 4 دقیقه ساعتی است. در نتیجه هر 15 درجه تغییر طول جغرافیایی یک «ساعت» محسوب می‌شود. این امر مبنای تعیین مناطق زمانی است.

از نظر آموزه های وحیانی اسلام، هنگام فجر که از فجر کاذب تا فجر صادق و طلوع خورشید طلوع می کشد، زمانی بسیار مهم و ارزشمند است. در این زمان فرشتگان شب بالا می روند و فرشتگان روز پایین می آیند و یک انرژی بسیار شدیدی در جریان است.

خدا در قرآن می فرماید: إِنَّ قُرْآنَ الْفَجْرِ کانَ مَشْهُودا؛ به راستی قرآن فجر مشهود است.(اسراء، آیه 78)

امام معصوم(ع) در تفسیر آیه می فرماید: نماز صبح مشهود ملائکه شب و روز است، زیرا در آغاز صبح فرشتگان شب که مراقب بندگان خدایند جاى خود را به فرشتگان روز مى‌‏دهند و چون نماز صبح در همان آغاز طلوع انجام مى‌‏گیرد هر دو گروه آن را مشاهده کرده و بر آن گواهى مى‏‌دهند.(الکافی ط - الاسلامیة، ج‏8، ص: 341.)

در روایت دیگر، امام صادق(ع) در پاسخ اسحاق‌بن عمار می‌فرمایند: وقتی بنده‌ای نماز صبح را هنگام طلوع فجر بخواند دو بار برای او نوشته می‌شود، هم ملائکه شب آن را ثبت می‌کنند و هم ملائکه روز.(الکافی ط - الاسلامیة، ج‏3، ص: 283.)

فرشتگان از نور هستند چنان که جنیان از آتش و انسان از خاک. امام صادق علیه‌السلام فرمود: «ملائکه (که از مجردات هستند) نمی‌خورند و نمی‌آشامند و ازدواج نمی‌کنند و نوع زندگی آنان به نسیم عرش (تجلیات و انوار فیض) بستگی دارد» (تفسیر معین ص 40-تفسیر علی بن ابراهیم، ج 2، ص 206)

فرشتگان با توجه به انواع گوناگون صافات ، مدبرات، نازعات، ناشطات ، سابحات ، سابقات، ذاریات ، حاملات ، جاریات و مانند آن ها برای انجام ماموریت ها و امور بسیاری به زمین می آیند و سپس بالا می روند؛ مثلا پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم فرمودند: «در هر روز یا در هر شب هفتاد هزار فرشته به زمین نازل می‌شوند و پیرامون کعبه طواف می‌کنند و آنگاه نزد من، سپس نزد امیرالمؤمنین علیه‌السلام رفته سلام می‌کنند. آنگاه نزد حسین علیه‌السلام می‌روند و شب را نزد او می‌مانند تا سحر شود. پس معراجی برای آنان نصب می‌کنند تا به آسمان عروج کنند و دیگر به زمین نمی‌آیند.» (تفسیر نور الثقلین، ج 4، ص 34)

بر اساس آموزه های اسلامی، هنگام طلوع فجر که بیست و چهار ساعت ادامه می یابد؛ زیرا زمین دور محور خویش می گردد و یک دقیقه و درجه جغرافیایی که برابر با چهار دقیقه ساعت است، این حرکت در طول زمین ادامه می یابد. این گونه است که در این زمان ، یک انرژی قوی نوری و مغناطیسی زمین را چون کمربندی در می گیرد. وقتی از آسمان به زمین در هنگام طلوع فجر هر نقطه نگاه می شود، به شکل طیف این انرژی دیده می شود که نقطه مرکزی آن همان چهار دقیقه ای است زمان اذان همان منطقه جغرافیایی زمین است. در هنگام اذان صبح بیش ترین انرژی و مغناطیس از این نقطه زمین در طول جغرافیایی به آسمان می رود. در حقیقت با گردش زمین به دور محور خودش، این کمربند انرژی هم چنان می گردد و از نقطه جغرافیایی به نقطه ای منتقل می شود. این گونه است که این کمربند انرژی در طول بیست و چهار ساعت در حال گردش دور زمین است. یعنی همان طوری که زمین دارای یک کمربند مغناطیسی از قطب شمال به جنوب است، دارای یک کمربند مغناطیسی و نوری بسیار شدیدی در هنگام فجر است که نقطه اوج آن همان دقیقه اذان همان منطقه جغرافیایی است که دقیقا چهار دقیقه ساعتی طول می کشد. هر کسی این چهار دقیقه را درک کند، بهترین زمان گرفتن انرژی و نور را درک کرده است. از همین روست که نماز در اول وقت حقیقی به این معنا بسیار مستحب دانسته شده است.

در این چهار دقیقه ساعتی در هر درجه جغرافیایی ، در زمین به سمت عرش الهی باز است و در حقیقت این مسیری است که از زمین به عرش می رسد و این انوار از عرش به زمین می تابد و بالا و پایین می رود. این همان اقطار و محل های گذر و رخنه و نفوذی است که خدا در قرآن از آن یاد کرده است.(الرحمن ، آیه 33) و به یک معنا ابواب آسمان و ابواب السماء (نباء، آیه 19؛ قمر، آیه 11) است که البته برای مستکبران که عبادت خدا نمی کنند و به نماز نمی ایستند(غافر، آیه 60)، باز نمی شود؛ چنان که خدا می فرماید: الَّذِینَ کَذَّبُوا بِآیَاتِنَا وَاسْتَکْبَرُوا عَنْهَا لَا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوَابُ السَّمَاءِ وَلَا یَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ حَتَّى یَلِجَ الْجَمَلُ فِی سَمِّ الْخِیَاطِ وَکَذَلِکَ نَجْزِی الْمُجْرِمِینَ ؛ در حقیقت کسانى که آیات ما را دروغ شمردند و از پذیرفتن آنها تکبر و استکبار ورزیدند، درهاى آسمان را برایشان نمى‏ گشایند و در بهشت درنمى ‏آیند مگر آنکه شتر در سوراخ سوزن داخل شود و بدینسان بزهکاران را کیفر مى‏ دهیم .( اعراف، آیه40)

خدا در قرآن به این زمان ویژه سوگند می خورد و می فرماید: والفجر؛ سوگند به فجر.(فجر، آیه 1) از همین روست که شهود این زمان برای هر انسانی بهترین مشهد است؛ زیرا می تواند بیش ترین بهره را از همه انرژی و قدرتی ببرد که اسباب زمینی برای او توسط فرشتگان الهی فراهم آورده است.

گفتنی این است که  وجود این کمربند انرژی از قطب شمال تا قطب جنوب در زمان فجر برای دانشمندان علم نجوم اثبات شده و آنان با وسایل و ابزارهای پیشرفته نجومی این حقیقت را دریافتند. مطالعات علمی آنان نشان می دهد که این کمربند که دور زمین با گردش زمین می گردد حقیقتی انکار ناپذیر است، و حتی آن را به عنوان یک مستند از حقایق زمین و انرژی های آن تحلیل و آن را بیان کرده اند؛ اما هرگز آن را به حقیقتی که در قرآن بیان شده ربط نداده اند. این مستند از سوی صدا و سیمای جمهور اسلامی نیز پخش شده است.

 

 


97/5/17::: 4:15 ع
نظر()