سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای را گرامی بدارد، او را به دوستیِ خود مشغول می سازد . [.امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :303
بازدید دیروز :283
کل بازدید :2031418
تعداد کل یاداشته ها : 1984
103/1/9
8:15 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

خداوند ارتباط با جنیان را نهی نکرده است؛ زیرا آنان نیز موجوداتی دارای عقل و اراده و همانند انسان مکلف به شریعت هستند.(ق، آیه 56)

البته ویژگی آنان این است که آنان می توانند ما را ببیند؛ ولی ما انسان ها به طور طبیعی قادر به دیدن آنان نیستیم؛ زیرا جنیان به دلیل آن که از عصاره آتش و از نوع جنس لطیف انرژی هستند، قابل رویت برای آدمیان نیستند، مگر آن که آنان تمثل و تجسم یابند یا انسان ها به درجه ای از لطافت رسند که بتوانند آنان را در مقام خودشان ببیند.(اعراف، آیه 27)

از نظر قرآن، جنیان به دو دسته اهل اسلام و اهل کفر تقسیم می شوند: وَأَنَّا مِنَّا الْمُسْلِمُونَ وَ مِنَّا الْقَاسِطُونَ. (جن، آیه 14)

گاه از کافران به عنوان شیاطین یاد می شود؛ البته این عنوان خاص آنان نیست، بلکه درباره انسان های کافر نیز همین اصطلاح شیطان به کار رفته و خدا فرموده است: شَیَاطِینَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ.(انعام، آیه 112)

از نظر قرآن جنیان علم غیب نمی دانند و نسبت به آینده هیچ گونه اطلاعات و اخباری را ندارند. خدا در این باره می فرماید: فَلَمَّا قَضَیْنَا عَلَیْهِ الْمَوْتَ مَا دَلَّهُمْ عَلَى مَوْتِهِ إِلَّا دَابَّةُ الْأَرْضِ تَأْکُلُ مِنْسَأَتَهُ فَلَمَّا خَرَّ تَبَیَّنَتِ الْجِنُّ أَنْ لَوْ کَانُوا یَعْلَمُونَ الْغَیْبَ مَا لَبِثُوا فِی الْعَذَابِ الْمُهِینِ ؛ پس چون مرگ را بر سلیمان مقرر داشتیم از مرگ او آگاهی نگردانید جز جنبنده‏ اى خاکى و موریانه ای که عصاى او را به تدریج مى ‏خورد؛ پس چون سلیمان فرو افتاد براى جنیان روشن گردید که اگر غیب مى‏ دانستند در آن عذاب خفت ‏آور باقى نمى‏ ماندند. (سبا، آیه 14)

در این آیه بیان شده که اگر جنیان علم غیب می دانستند در بند حضرت سلیمان(ع) باقی نمی ماندند و خود را آزاد می کردند؛ این در حالی است که حضرت سلیمان(ع) ایستاده مرده بود و آنان چون به ظاهر می نگریستند متوجه مرگ او نشدند. کسی که به ظاهر شخص نمی تواند مرگ او را در یابد چگونه می تواند از آینده خبر بدهد و علوم غیبی از جمله اخبار آینده را بداند.

البته از نظر قرآن، جنیان از این توان برخوردارند که به عالم بالا مانند عالم مثال رفته و اطلاعاتی را پیش از این که وارد عالم دنیا و زمین شود به دست آورند. البته این اطلاعات محدود به دوره زمانی کوتاهی است و این گونه نیست که آنان نسبت به آینده چون یک ماه یا یک سال و بیش تر از آن آگاه شوند؛ بلکه از آن جایی که فرشتگان روزمره برای استنساخ از روی کتاب مبین به زمین می آیند تا مقدرات را به میزان تنزیل انجام دهند، این جنیان از آن اطلاعات آگاه می شوند. به نظر می رسد که تنها کافران و شیاطین جنی برای سرقت اطلاعات به آسمان و عالم مثال بالا می روند؛ یعنی همانند همان اطلاعاتی که گاه شخص در هنگام خواب و رویا آن را می بیند و در همان روز اتفاق می افتد. خدا می فرماید: وَ حَفِظْنَاهَا مِنْ کُلِّ شَیْطَانٍ رَجِیمٍ إِلَّا مَنِ اسْتَرَقَ السَّمْعَ فَأَتْبَعَهُ شِهَابٌ مُبِینٌ؛ و آن آسمان را از هر شیطان رانده‏ شده‏ اى حفظ کردیم؛ مگر آن کس که دزدیده گوش فرا دهد که شهابى روشن او را دنبال مى ‏کند. (حجر، آیات 17 و 18؛ و نیز نگاه کنید: جن آیه 9)

از نظر قرآن، برخی از انسان ها با این جنیان ارتباط برقرار می کنند تا از اطلاعات آنان بهره گیرند. خدا می فرماید: وَأَنَّهُ کَانَ رِجَالٌ مِنَ الْإِنْسِ یَعُوذُونَ بِرِجَالٍ مِنَ الْجِنِّ فَزَادُوهُمْ رَهَقًا؛ و مردانى از آدمیان به مردانى از جن پناه مى ‏بردند و بر سرکشى آنها مى‏ افزودند.(جن، آیه 6)

پس ارتباط انسان با این گروه از جنیان نه تنها سودی ندارد، بلکه به سبب آن که ایشان اهل سرقت و دزدی اطلاعات هستند، و این اطلاعات ایشان کامل و تمام نیست بلکه راست و دروغ به هم آمیخته است، به جای آن که موجب هدایت و اطاعت انسان شود، موجب گمراهی و طغیان او می شود. خدا درباره شیوه شیاطین جن و انسی می فرماید: شَیَاطِینَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ یُوحِی بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا؛ شیطانهاى انس و جن بعضى از آنها به بعضى براى فریب یکدیگر سخنان آراسته ولی باطل را القا مى کنند.(انعام، آیه 112)


96/9/25::: 1:1 ع
نظر()