سفارش تبلیغ
صبا ویژن
رأی [درست] جز هنگام خشم پنهان نمی ماند . [امام حسن علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :188
بازدید دیروز :366
کل بازدید :2031669
تعداد کل یاداشته ها : 1984
103/1/10
11:48 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

در آیات قرآنی سه مرحله از زندگی بسیار مهم و با اهمیت است: 1. سلامت در هنگام تولد ؛ 2. سلامت هنگام مردن؛ 3. سلامت در هنگام بعثت و رستاخیز در قیامت.
در قرآن آمده است: وَسَلَامٌ عَلَیْهِ یَوْمَ وُلِدَ وَیَوْمَ یَمُوتُ وَیَوْمَ یُبْعَثُ حَیًّا ؛ و سلام بر ا روزی که متولد شد و روزی که می میرد و روزی که زنده بر انگیخته می شود.(مریم، آیه 15)
این سلامت هم سلامت جسمی است و هم سلامت اعتقادی و روحی.
البته آن چه مهم است همان سلامت اعتقادی است؛ زیرا سلامت دین و اعتقاد بسیار مهم و اساسی است و سرنوشت آدمی به آن بستگی دارد. از این روست که خداوند از قلب سلیم سخن به میان می آورد که مرتبط با سلامت اعتقادی است.(شعراء، آیه 89)
شاید به نظر برسد که سلامت جسمی زمان مرگ معنایی ندارد؛ زیرا مرگ زمانی اتفاق می افتد که جسم سلامت خود را از دست داده باشد؛ اما باید توجه داشت که یکی از دعاهای امام حسین(ع)   در ضمن دعای عرفه  این است  : خدایا ، مرا از تمام اعضا و جوارحم بهره ‌مند فرما و چشم و گوش مرا وارث من قرار ده ، یعنی تا موقع مرگ مرا از کوری و کری و نقص عضو محفوظ بدار. (الحدیث جلد 2  صفحه 26) این یعنی سلامت اعضا بسیار مهم است حتی برای کسی که در حال مرگ است.
پس انسان باید در سه زمان اصلی در سلامت جسم و جان و اعتقاد باشد؛ زیرا اگر انسان از سلامت جسم در هنگام تولد برخوردار نباشد نمی تواند آن چنان که باید و شاید مسئولیت خود را انجام دهد؛ انسان با سلامت جسم است که می تواند کارهای مهمی را انجام دهد و به قول معروف : اللهم اجعل قوتی فی طاعتک و نشاطی فی عبادتک. این قوت برای اطاعت و دست یابی به کمالات لازم است. انسان تا هنگام مرگ باید از سلامت جسم و روح و سلامت تن و روان و اعتقاد برخوردار باشد و با همین سلامت در قیامت حضور یابد.


94/11/12::: 9:25 ع
نظر()