سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، اصرارکنندگان و پیگیران در دعا رادوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :320
بازدید دیروز :269
کل بازدید :2037582
تعداد کل یاداشته ها : 1984
103/2/5
5:11 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

خداوند در قرآن بیش از پنجاه خصوصیت منفی آدمی را بیان می کند که از جمله آن ها ستمگری، نادانی، بخل ورزی ، شتابگری، آزمندی، و مانند آن ها اشاره کرد.

حرص و آزمندی در آدمی چنان است که هیچ چیز او را سیر نمی کند. هر چه بیش تر به دست می آورد، مانند نوشیدن آب شور، بیش تر می خواهد و بیش تر تشنه می شود.

البته نباید از وسوسه گری شیطان و تزیین گری دنیا غافل بود؛ زیرا از سوی شیطان با وسوسه گری و دنیا با تزیین گری خود آدمی را مشغول داشته و فریب می دهد. خداوند در آیه 14 سوره آل عمران می فرماید که زندگی دنیوی زیورهایی دارد که آدمی را مجذوب خود می کند. درخشش زر  و سیم و اسب و زیبایی ها دیگر چنان آدمی را فریب می دهد که همه همت خویش را مبذول آن می کند.

اکثریت مردم مسحور دنیا می شوند و سحر و جادوی دنیا آنان را چنان به بند می کشد که نمی دانند چه می کنند؛ چرا که هر چه دنیا بگوید عمل می کنند و طناب حرکتی این عروسک های سحرشده ، دنیا در دست دارد و هر طوری که می خواهد حرکت می دهد و دنیاطلبان را به حرکت در می آورد. پیامبر(ص) می فرماید: اتّقوا الدّنیا فو الّذی نفسی بیده إنّها لأسحر من هاروت و ماروت؛ از دنیا بپرهیزید ، قسم به آن کس که جان من در کف اوست که دنیا ازهاروت و ماروت ساحرتر است     .    (نهج الفصاحه ص 163 ، ح 44 ؛ شبیه این حدیث در مجموعه ورام ج 1 ، ص 131) 

اگر انسان خود را مهار نکند، دنیا چنان وی را به خود مشغول می دارد که به آینده خود توجهی نکرده و به سرانجام و فرجام کارش نمی اندیشد. فرصت کوتاه عمر چند برق و باد می گذرد و در آخر در می یابد که دست خالی است و چون باد کاشته است، توفان درو می کند.

از نظر آموزه های قرآنی هر آن چه نیاز جدی انسان است در اختیار انسان است و اگر تلاشی لازم است برای اضافه بر سازمان است؛ اما این اضافه خواهی و فزون خواهی گاه تا به جایی می رسد اصل فدای فرع می شود و انسان تنها برای تکاثر و جمع آوری نه حتی مصرف تلاش می کنند و حتی اگر مصرفی داشته باشند در حد اسراف و تبذیر  و ریخت و پاش مصرف می کنند ؛ یعنی نعمت را دور ریز می کنند.  

پیامبر(ص) درباره حرص و طمع و آزمندی بشر می گوید: ابن آدم عندک ما یکفیک و تطلب ما یطغیک؛ ابن آدم لا بقلیل تقنع و لا بکثیر تشبع؛  فرزند آدم ، آنچه حاجت تو را رفع کند در دسترس خود داری و در پی آنچه تو را به طغیان وا می دارد می روی، به اندک قناعت نمی کنی و از بسیار سیر نمی شوی .(نهج الفصاحه ص 159 ، ح 24)


94/9/19::: 2:56 ع
نظر()