سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دلهاى مردان رمنده است ، هر که آن را به خود خو داد ، روى بدو نهاد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :220
بازدید دیروز :366
کل بازدید :2031701
تعداد کل یاداشته ها : 1984
103/1/10
1:19 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

انسان باید خودش را تزکیه به معنای خودستایی نکند و در اوج دارندگی بداند که نادار و فقیر است و آن چه دارد، مالکش کسی دیگر است. اصولا در دنیا مالکیت حقیقی برای انسان نیست، اما در آخرت انسان به سبب آن که با غنای الهی به غنا می رسد، مالک حقیقی می شود و هر چه در بهشتش دارد واقعا مال اوست.

کسی گمان نکند که با علم اقتصاد و مدیریت به جایی رسیده و سرمایه دار شده و ثروتی اندوخته است، چنان که قارون می گفت: قَالَ إِنَّ مَا أُوتِیتُهُ عَلَى عِلْمٍ عِندِی؛ گفت به درستی آن چه دارم از علم خودم است.(قصص، آیه 78) در حالی که خداوند می فرماید: وَمَا بِکُم مِّن نِّعْمَةٍ فَمِنَ اللّهِ؛ هیچ نعمتی در اختیار شما نیست مگر آن که از خداست.(نحل، آیه 53)

اصولا تربیت قرآنی که به دست تعلمیات و تزکیه های الهی و معصومان(ع) انجام می گیرد، انسان را غیب باور می کند و بر آن است تا انسان از خود و اسباب مادی و محسوس بریده شود و همه توجه اش به غیب و خدا باشد؛ زیرا اگر کشتی به محصول می رسد و نطفه ای موجودی می شود، همه به زراعت و خلقت الهی است.(واقعه، آیات 63 و 64؛ 58 و 59)

از همین روست که در قرآن به مومنان متقی گفته می شود که امیدشان به آن چیزی باشد که گمانش را ندارند. (طلاق، آیات 2 و 3) در روایت است که امام می فرماید: کُنْ لِمَا لَا تَرْجُو أَرْجَی مِنْکَ لِمَا تَرْجُو؛ یعنی امیدت به آن چه امید نداری نسبت به آن چه امید داری بیش تر باشد.(الامالی، الشیخ الصدوق، ص178)

پس تکیه و اعتماد مومن باید به غالم غیب بیش از عالم شهادت باشد و به جای این که دل به دارو و درمان و درمانگر باشد، به خدا باشد. اگر این طور باشد بیش تر از آن چه می خواهی می رسی.

به عنوان نمونه حضرت موسی(ع) به قصد نار و آتش رفت، ولی نور و نبوت نصیب وی شد.(قصص، آیه 29) سحره فرعون به قصد جایزه رفتند و مسلمان بهره ایشان شد. (یونس، آیه 90؛ طه، آیه 70)


94/8/13::: 1:50 ع
نظر()