سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه عیب های نهانی را بکاود، خداوند از دوستی دل ها محرومش کند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :358
بازدید دیروز :418
کل بازدید :2038038
تعداد کل یاداشته ها : 1984
103/2/6
4:16 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

انسان حالات روحی و معنویی دارد که با عناوین فیزیکی و جسمی بیان و مطرح می شود. مثلا می گویند: فلانی در مقابلش ایستاد. این شخص ممکن است خوابیده و درازکش یا نشسته باشد، ولی به دلیل مخالفت قولی و کلامی در برابر درخواست یا دستور دیگری و عدم پذیرش قول و دستورش، گفته می شود او ایستاد و ایستادگی کرد.

پس این ایستادگی واقعا معنا و مفهوم ایستادن فیزیکی و جسمی نیست؛ زیرا کسانی هستند که به ظاهر ایستاده اند ولی نه تنها قول و دستور دیگری را می پذیرند بلکه بی چون و چرا تمام خواسته هایشان را ذلیلانه می پذیرند و انجام می دهند و به کار می گیرند.

این که گفته شد، انسان باید استقامت داشته باشد و ایستادگی کند و یا اقامه عدالت و نماز داشته باشد، به همان معنای ایستادگی روحی و معنوی است؛ یعنی ممکن است نشسته و یا خوابیده و درازکش نمازش را بخواند ولی واقعا نمازش نماز ایستادگی باشد.

اما چرا به این حالت استقامت و پایداری بر مواضع و خواسته های خود، ایستادگی اطلاق می شود؟ می دانیم بهترین حالت برای انجام کاری که نشانه تسلط نیز است، همان حالت ایستاده است؛ یعنی بهترین حالت انسان برای دفاع و کار و کوشش و فعالیت و انجام دادن کاری همان حالت ایستادن است. از این رو، اگر کسی بر خودش و کارش سلطه داشته باشد می گویند او ایستاد و ایستادگی کرد. از همین روست که درباره اهل بیت(ع) و از جمله در دعای آل یاسین درباره حضرت حجت(عج) گفته می شود: «السلامُ علیک حین تقوم و حین تقعد وحین ترکع و تسجد؛ سلام بر تو زمانی که می ایستی و یا می نشینی و یا رکوع می روی و سجده می کنی»؛ زیرا همه حالات آن حضرت همان حالت ایستادگی و اقامه حق است.

این که خداوند در آیه 46 سوره سباء می فرماید: إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى؛ من فقط به شما یک اندرز مى‏دهم که: دو دو و به تنهایى براى خدا به پا خیزید، مراد و منظور همان ایستادگی است نه ایستادن جسمی و فیزیکی در حالی که اقامه حدود نمی شود و کاری پیش نمی رود. پس این که خداوند در آیه 79 سوره اسراء می فرماید: با نماز شب انسان به «مقام محمود» می رسد، یعنی به مقامی دست می یابد که مقام ایستادگی است و خداوند نیز آن مقام را ستایش می کند و مردمان و دیگران نیز آن مقام را می ستایند؛ زیرا مثلا مقام شفاعت مطلق و کلی است و یا آن که شخص با این کارش عاقبت به خیر شده و دیگران را نیز عاقبت به خیر می کند. پس چنین مقامی به حق ستودنی است.


94/4/24::: 4:41 ع
نظر()