سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه مجادله اش فراوان شود، از اشتباه ایمن نماند . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :254
بازدید دیروز :366
کل بازدید :2031735
تعداد کل یاداشته ها : 1984
103/1/10
2:53 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

بسم الله الرحمن الرحیم

کنجکاوی ام نگذاشت تا از کنار خبر سلامت جسد و پیکر آیت الله شیخ علی اکبر الهیان به سادگی عبور کنم، به ویژه آن که از کودکی و از سی سال پیش به سبب تالیف کتاب آیت عرفان در خصوص زندگی آن مرحوم شهرها گشته و با اشخاص بسیاری ملاقات کرده بودم. اکنون که این خبر را شنیدم به طور طبیعی کنجکاوی ام دو چندان شد.

چند بار خودم را به خاکفرج و قبرستان وادی السلام قم رساندم که شهرداری حجرات آن را تخریب می کرد تا جایی برای برخی از بزهکاری ها نباشد. انگیزه شهرداری در باره این آرامستان و گورستان به طور طبیعی دو چندان شده است؛ زیرا بنای معظم و فخیم شهرداری قم مقدسه در رو به روی آن ساخته و چند صد متر پایین تر نیز ساختمان استانداری قم افتتاح شده است. پس گورستان و قبرستان با این بناهای مفخم سنخیتی ندارد و باید به بوستان و گلستان و مانند آن تبدیل شود که شاید در طرح های بلند مدت یا حتی میان مدت دیده شده است.

در بار اول جز انبوه خاک و نخاله که بر گورها انباشته شده بود، به چشم نمی آمد. سنگ ها قبرها شکسته و آسیب دیده بود و .. اما در تابستان امسال که به آن جا رفتم، تغییراتی رخ داده بود که یکی از مهم ترین آن ها بنایی بود که بر مزار آیت الله شیخ علی اکبر الهیان در حال ساخت بود.

با کمی پرس و جو اطلاعاتی به دست آوردم که بیان از سلامت جسد و پیکر آیت الله داشت. پس از آن ، چند باری رفتم تا اطلاعات بیش تری کسب کنم. با اهالی دایمی وادی که هماره مشغول قرآنی خوانی برای اموات و مدیحه خوانی و روضه خوانی هستند و در طول روز در آن جا پرسه می زنند گپ و گفت و گویی داشتم.

برخی از آنان می گفتند که این بنای مزار را بزرگانی از نظام می سازند؛ زیرا چندین بار شهرداری آمد و ممانعت کرد. یکی می گفت: از بیت آیت الله سیستانی حمایت می شود. آن دیگری می گفت: دولت مردانی پشت این کار هستند. سومی که خود را کارمند بازنشسته اوقاف می دانست گفت: ظاهرا جسد سالم بود و به دلایلی که نمی دانم می سازند. چهارمی در حالی که درخت کاج پیری را آب می داد گفت: غیر از آیت الله سیستانی برخی از آقایان دیگر هم در این کار نقش دارند. این جا یک کار کوچک را نمی شود انجام داد باید خیلی دم کلفت باشی که بتوانی مزاری بسازی.

البته وی افزود: بناها همیشه در حال کار نیستند؛ برخی از اوقات می آیند و کاری را انجام می دهند و می روند. دو شیخ می آیند و مسئولیت این کار را دارند.

گفتم: هیچ یک از شما هنگام جا به جای این جسد از بالا به سرادبی که دو متر پایین تر است بوده اید؟ گفتند: نه ! ولی وقتی داشتند گود برداری می کردند برای ما تعجب آور بود که قبرها در قبرستان تا این اندازه پایین نیستند. بعدا فهمیدم که جسد را از سطح به سرداب برده اند. نگاهی به سرداب کردم که درش بسته بود.

از آن جای که در چند بار مراجعت با مسئول دفتر وادی نتوانستم دیداری داشته باشم، امروز پنج شنبه 3 مهر 93 به سراغش رفتم. پس از پاسخ گویی به زنی که دنبال قبرهای اقوامش بود، سوالم را طرح کردم. او که با رایانه به یافتن شماره قبرها و سپس تطبیق آن از دفاتر می کرد و شماره را بر برگه به متقاضی و ارباب رجوع می داد، در پاسخ سوالم از آیت الله الهیان، واکنشی نه چندان مثبت نشان داد.

گفتم: می گویند که جسد سالم بود، شما دیده اید؟

گفت: این پرسش ها را از من نپرس!

گفتم: چطوری مزار می سازند؟

گفت: از بالا اجازه گرفته اند؛ آقای خامنه ای و دفتر آقا پشت قضیه است.

گفتم: خودتان چیزی دیده اید؟

گفت: گفتند که دراین باره حرفی نزنم.

گفتم: حالا چه دیدی؟ جسد سالم بود؟

گفت: من فقط کفن سالم ایشان را دیدم.

گفتم: جسد داخل کفن چطور؟ جسد با گوشت بود یا استخوان؟

گفت: من کفن سالم دیده ام و گفته اند که در این باره حرفی نزنیم.

از آن جا نومید شدم؛ زیرا گویی می خواست برود، رایانه را خاموش کرد و از در بیرون آمد و در اتاقک دفتر گورستان را بست و رفت.

من هم سری به مزار زدم. دو کارگر در حال کار روی داربست بالایی بودند و بنای بیرونی را می ساختند. در دفعات قبل، دو استادکار بودند که سنگ سرداب را نصب می کردند و دیوار را با مرمر سپید می آراستند. تا نیمه بالا آمده بود ولی هنوز خیلی کار داشت. اگر کار داخلی تمام می شد شاید بهتر بود. کار به نظرم کند پیش می رود.

از همسایه قبرستان سوالی کردم. پسرکی که مغازه دار بود می گفت: می گویند قبری سالم در آمده است.

گفتم: آیت الله الهیان؟

گفت: آری آقای الهیان. همه این را شنیده ایم.

گفتم : خودت دیدی؟

گفت : نه!

مزار آیت الله الهیان در کنار خیابان اصلی خاکفرج قرار دارد و رو به روی آن در وسط وادی نیز قبر و مزار آیت الله شهید نواب صفوی قرار دارد که بر گردن مردم و انقلاب اسلامی حق عظیمی دارد. روزی آیت الله الهیان می گفت: اگر با ایشان دیدار کرده بودم، جزو یارانش می شدم.

 

 


93/7/3::: 8:40 ع
نظر()