سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه حکیمی برای رهنمایی نیافت، هلاگ گشت . [امام زین العابدین علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :159
بازدید دیروز :283
کل بازدید :2031274
تعداد کل یاداشته ها : 1984
103/1/9
12:34 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

ما در عسل شفا قرار دادیم .( قرآن )
اگر به این خبر که بیانگر یکی از شگفتی های تاثیر عسل است توجه کنید شاید خود بهترین دلیل باشد که چگونه عسل می توانددر جسم آدمی تاثیرات شگرفی به جا گذارد. وقتی که تولیدات زنبور عسل باعث جهش ژنتیکی می شود به گونه ای که کارگر ساده ای را با عمر کوتاه به عمر بلند می رساند در آدمی نیز می تواند تاثیرات مثبت و سازنده ای داشته باشد. این نیز یکی از حکمت و آیات الهی که علم و دانش آن را کشف و معرفی می کند.

...ضرب المثل "ما آن چیزی هستیم که می خوریم" در مورد زنبورها هم صادق است....در حقیقت این دانشمندان کشف کردند که رژیم غذایی زنبورهای ملکه با سایر نوزادان متفاوت است، به طوری که نوزادانی که با غذاهای معمولی تغذیه می شوند یا تبدیل به زنبورهای کارگر می شوند و یا محکوم به فنا بوده و پس از 7 هفته می میرند، اما نوزادانی که با رژیم غذایی ویژه ای با عنوان "ژلاتین شاهانه" تغذیه می شوند در بزرگسالی زنبور ملکه خواهند شد و تا 7 سال زنده خواهند ماند.ژلاتین شاهانه را زنبورهای کارگر بزرگسال ویژه تغذیه نوزادانی که قرار است ملکه شوند، تولید می کنند. این ماده در زنبورهای ملکه یک جهش ژنتیکی ایجاد می کند.
این محققان در تحقیقات خود نشان دادند که "ژلاتین شاهانه" با فرایندی که "متیلاسیون DNA" نام دارد، ژنوم را از نظر شیمیایی دگرگون کرده و بیان ژنهایی را که زنبورهای جوان را به زنبورهای کارگر تبدیل می کند، تغییر می دهد.این کشف می تواند در بررسی مجموعه ای از بیماریهای انسانی اهمیت بسیاری داشته باشد.
به گفته این دانشمندان این اولین بار است که "متیلاسیون DNA" در حشرات نیز مشاهده می شود. "متیلاسیون DNA " یک فرایند مولکولی مشترک در مهره داران به خصوص در انسان است.این دانشمندان اظهار داشتند: "اگر دو دوقلوی همسان داشته باشیم و تنها در یکی از آنها بیماری اسکیزوفرنی توسعه داده شده باشد می توان در این خصوص توضیح داد که در ژنوم این فرد در اثر فرایند متیلاسیون تغییراتی ایجاد شده است."