سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه بسیار یاد مرگ کند، خداوند دوستش خواهد داشت . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :351
بازدید دیروز :283
کل بازدید :2031466
تعداد کل یاداشته ها : 1984
103/1/9
10:54 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

یکی از واقعیت هایی که در جهان وجود دارد، توانایی هایی است که انسان های مختلف دارند. از جمله واقعیت های انکارناپذیر، تاثیراتی کلامی یا رفتاری است که برخی از انسان می توانند در دیگران به شکل تصرفات مثبت و منفی داشته باشند. بر همین اساس باید اقرار کرد که قدرت انرژی امری نهان یا خرافی نیست، بلکه واقعیتی انکار ناپذیر است.

علوم غریبه از جمله سحر و جادو و مانند آن ها نیز امری واقعی است که گاه مطابق حقیقت و گاه بر خلاف حقیقت است. البته باید توجه داشت که هر واقعیتی حقیقت نیست چنان که هر حقی به شکل واقعی در جهان تحقق نافته است. برخی از واقعیت ها باطل و برخی حق هستند.

سحر و جادو واقعیتی است که می تواند حق باشد و می تواند باطل باشد. به نظر می رسد که جنبه باطلی سحر و جادو بیش تر از جنبه حق آن باشد ؛ زیرا گرایش بیش تر مردم به سحر و جادوی باطلی است که موجب به هم خوردن تعادل و ایجاد اختلاف و دشمنی میان مردم و به ویژه همسران می شود.

خداوند در آیه 102 سوره بقره از واقعیت سحر سخن به میان آورده و آن را امری خرافی بر نمی شمارد؛‌ اما هشدار می دهد که بیش تر مردم از سحر و جادو به عنوان ابزار باطل و مقاصد شوم بهره می برند.

تاکید بر ماذون بودن در آیه به آن دلیل است که سحر و جادو در چارچوب قوانین الهی انجام می شود حتی اگر باطل باشد و این گونه نیست که ساحر بیرون از حکومت و مملکت خدا عمل می کند. به این معنا که تصرفات ساحر همانند شیطان در دایره مشیت الهی و اذن کلی اوست .

در باره ابطال سحر و جادو می توان از سوره های معوذتین یعنی فلق و ناس و هم چنین آیه 102 سوره بقره بهره گرفت و سحر ساحران و جادوی جادوگران را باطل کرد.


96/1/30::: 12:1 ع
نظر()