سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بهترینِ برادرانت، کسی است که از اموال خود به تو ببخشد، و بهتر از او کسی است که تو را بی نیاز سازد و اگرخود به تو نیازمند گشت، تو را معاف دارد [و از تو چیزی نخواهد] . [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :82
بازدید دیروز :269
کل بازدید :2037344
تعداد کل یاداشته ها : 1984
103/2/5
5:9 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

جنیان از عصاره عنصر آتش هستند.(رحمن، آیه 15) پس آنان از نظر جسمی دارای جسمی بسیار لطیف تر از انسانی هستند که از خاک آفریده شده اند.

بر همین اساس، سازه های جنیان از سازه های انسانی متفاوت تر است؛ زیرا با عناصر لطیف تری در ارتباط هستند؛ پس انسان ها در حالت طبیعی همان طوری که خود ایشان را نمی بینند(اعراف، آیه 27) نمی توانند سازه های آنان را ببینند که از عناصر لطیف تری چون انرژی است.

هم چنین سازه های آنان در سطح عالی تر از سطح سازه های انسانی نیست؛ زیرا از نظر سطح عقلانی و علمی در سطح عقل و علم انسان نیستند و هم چنین از نظر صفات و قدرت ها به سطح قدرت انسان نمی رسند که در سطح برخورداری از همه صفات و اسمای الهی قرار دارند.(بقره، آیه 31) از همین روست که انسان ظرفیت خلافت الهی را یافته است؛ در حالی که جنیان به چنین مرتبه ای دست نیافته اند.

از نظر قرآن، جنیان تحت تسخیر انسان قرار می گیرند ؛ زیرا که انسان بر همه هستی از جمله جنیان سلطه دارد، مگر آن که خود انسان ها شرایط را به گونه ای سازند که جنیان بر ایشان مسلط شوند و آنان را تحت اختیار خود گیرند.(اسراء، آیه 62 و آیات دیگر)

ما در جهان با آثار انسان ها به عنوان آثار تاریخی از سازه های آهنی و سنگی و خشتی و مانند آن ها چون دیوار چین، شهر پارسه ، خانه کعبه و مانند آن ها آشنا هستیم. امروز هر آن چه عجیب و شگفت انگیز است چون هواپیما، قطار ،اتومبیل، تلویزیون، ماهواره و مانند آن ها، سازه ای انسانی است. خانه ها و مزارع و سدها همه سازه های انسانی هستند؛ اما ما چیزی از سازه های جنیان نمی بینیم؛ زیرا آنان سازه های مادی از جنس خاک ندارند، مگر آن که سازه هایی باشد که تحت سلطه و سیطره انسان ها ساخته اند؛ چنان معبد حضرت سلیمان (ع) را جنیان ساخته اند و یا آنان برای آن حضرت(ع) کارهایی از قبیله بنایی و غواصی داشته اند. خداوند می فرماید: وَالشَّیَاطِینَ کُلَّ بَنَّاءٍ وَغَوَّاصٍ؛ و شیطانها را از بنا و غواص.(ص، آیه 37) در جایی دیگر می فرماید: وَلِسُلَیْمَانَ الرِّیحَ غُدُوُّهَا شَهْرٌ وَرَوَاحُهَا شَهْرٌ وَأَسَلْنَا لَهُ عَیْنَ الْقِطْرِ وَمِنَ الْجِنِّ مَنْ یَعْمَلُ بَیْنَ یَدَیْهِ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَمَنْ یَزِغْ مِنْهُمْ عَنْ أَمْرِنَا نُذِقْهُ مِنْ عَذَابِ السَّعِیرِ؛ یَعْمَلُونَ لَهُ مَا یَشَاءُ مِنْ مَحَارِیبَ وَتَمَاثِیلَ وَجِفَانٍ کَالْجَوَابِ وَقُدُورٍ رَاسِیَاتٍ؛ و باد را براى سلیمان رام کردیم که رفتن آن بامداد یک ماه و آمدنش شبانگاه یک ماه راه بود و معدن مس را براى او ذوب و روان گردانیدیم و برخى از جن به فرمان پروردگارشان پیش او کار میکردند و هر کس از آنها از دستور ما سر برمى‏ تافت از عذاب سوزان به او مى‏چشانیدیم ؛ براى او هر چه مى‏ خواست از نمازخانه ‏ها و مجسمه ‏ها و ظروف بزرگ مانند حوضچه ‏ها و دیگهاى چسبیده به زمین مى‏ ساختند.(سباء، آیات 12 و 13)

هم چنین در جایی دیگر می فرماید: وَمِنَ الشَّیَاطِینِ مَنْ یَغُوصُونَ لَهُ وَیَعْمَلُونَ عَمَلًا دُونَ ذَلِکَ وَکُنَّا لَهُمْ حَافِظِینَ ؛ و برخى از شیاطین بودند که براى او غواصى و کارهایى غیر از آن میکردند و ما مراقب حال آنها بودیم.(انبیاء، آیه 82)

پس سازه های جنی از جنس زمخت و مادی خاک تنها زیر نظر انسان ها ایجاد شده و می شود و این گونه نیست که آنان سازه های از جنس انسانی داشته باشند و تمدن به معنای تمدن انسانی ایجاد کرده باشند. در حقیقت همان طوری که آدمی از اسب و چارپایان و حتی دیگر عناصر هستی از باد و آتش بهره گرفته و تمدنی را ایجاد کرده است، از جنیان برای ایجاد سازه های تمدنی خویش بهره برده است. از این رو، بعید نیست که سازه هایی چون اهرام مصر نیز مانند معبد حضرت سلیمان(ع) زیر نظر انسان ها توسط جنیان ساخته شده باشد.