سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، زندگی و درمان است [امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :183
بازدید دیروز :119
کل بازدید :2037176
تعداد کل یاداشته ها : 1984
103/2/4
5:23 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
خلیل منصوری[174]
http://www.samamos.com/?page_id=2

خبر مایه
پیوند دوستان
 
فصل انتظار اهالی بصیرت هزار دستان سرباز ولایت رایحه ی انتظار اقلیم شناسی دربرنامه ریزی محیطی .:: مرکز بهترین ها ::. نگارستان خیال جریان شناسی سیاسی - محمد علی لیالی نگاهی نو به مشاوره پلاک آسمانی،دل نوشته شهدا،اهل بیت ،و ... حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد آقاشیر کلّنا عبّاسُکِ یا زَینب صراط مستقیم هم رنگــــ ِ خـــیـــآل جبهه مقاومت وبیداری اسلامی کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! تکنولوژی کامپیوتر وبلاگ منتظران سارا احمدی بوی سیب BOUYE SIB رمز موفقیت محقق دانشگاه سرزمین رویا وبلاگ تخصصی فیزیک پاک دیده آدمک ها ✘ Heart Blaugrana به نام وجود باوجودی ... سرباز حریم ولایت دهکده کوچک ما از قرآن بپرس کنیز مادر هرچه می خواهد دل تنگت بگو •.ღ♥ فرشتــ ـــ ـه تنهــ ــ ــایی ♥ღ.• پیامبر اعظم(ص) عطاری عطار آبدارچی ستاد پاسخگویی به مسایل دینی وبلاگ شخصی امین نورا چوبک نقد مَلَس پوست کلف دل نوشت 14 معصوم وقایع ESPERANCE55 قدرت شیطان دنیای امروز ما تا ریشه هست، جوانه باید زد... آواز یزدان خلوت تنهایی کتاب شناسی تخصصی اس ام اس عاشقانه طرحی نو برای اتحاد ایرانیان سراسر گیتی در گوشی با خدا **** نـو ر و ز***** اس ام اس سرکاری و خنده دار و طنز دنیا به روایت یوسف جاده خدا خام بدم ایلیا حرفای خودمونی من بازی بزرگان کویر مسجد و کلیسا - mosque&church دنیای ماشین ها بچه دانشجو ! پژواک سکوت گنجهای معنوی دنیای موبایل منطقه‏ ممنوعه طلبه علوم دینی مسافر رویایی انواع بازی و برنامه ی موبایل دانشجو خبر ورزشی جدید گیاهان دارویی بانوی بهشتی دو عالم سلام

از نظر قرآن کریم، عقل نظری برای انسان تنها قطع و یقین به ارمغان می‌آورد، ولی این علم ذهنی که عقد ذهنی است، هرگز به معنای عقیده قلبی نیست.

پس هرگز دانایی به معنای دارایی و ایمان نیست. از این رو با این که فرعون دارای بصیرت و دانایی نسبت به خدا و رسالت بود، اهل ایمان نبود و خداوند در آیه 14 سوره نمل می فرماید برخی یقین دارند، ولی ایمان ندارند و به انکار دانش قطعی خود می پردازند.

از نظر قرآن کریم ایمان بازتاب عقل نظر و عقل عمل است. دانایی با عقل عملی یعنی عزم ارادی از عقد به عقیده تبدیل می‌شود و این عقیده است که آدمی را نجات می‌دهد. از این رو انسان با عقل عملی می تواند خود را نجات دهد؛ زیرا کسی که تنها عقل نظر داشته باشد، همانند کسی است که عقرب و نیش زهرآگین آن را می بیند، ولی ناتوان از عمل دستی چون کشتن عقرب یا عمل پایی چون فرار است‌؛ اما وقتی شخص عقل عملی نیز داشته باشد، می تواند عملی نیز داشته باشد و خودش را نجات دهد.

همین عقل عمل است که در روایت این گونه تعریف شده است: ما عبد به الرحمن و اکتسب الجنان؛ بدان خدای رحمان عبادت می‌شود و بهشت بدان به دست می‌آید.